Näin vauhdikasta meillä oli lomalla!

Loma alkoi perjantaina iltapäivällä, kun pakkasimme tavarat autoon ja lähdimme ajamaan kohti Millauta. Lähteminen viivästyi vähän, koska Meena ja Martin olivat edellisenä iltana kylässä ja vähän nukkumaanmeno venyi. Aamulla en meinannut saada mitään aikaiseksi, mutta lopulta suunnitellun klo 15 lähdön sijaan pääsimme lähtemään kuitenkin jo 15.45, eli emme olleet kovasti aikataulusta myöhässä.

Ajo Millauhun oli aika puuduttava, sillä tie oli motarin jälkeen aika kapea ja mutkainen. Ennen Rodezia eteemme ilmestyi rekka joka liki hyytyi mäkiin, pääsimme etenemään aika etanavauhtia. Ohitusmahdollisuuksia ei mutkatiellä juuri ollut. Yhdeksän maissa olimme kuitenkin perillä hotellilla. Kävimme pikaisella iltapalalla ja sitten nukkumaan.

Seuraavana aamuna piti ensimmäiseksi ajaa upean kauniin Viaduc de Millaun kautta. Aikamoinen insinöörityön mestarinäyte, sillä siltä nousee ylämäkeen ja myös kaartuu. Sillan kupeeseen oli tehty turisteille jos jonkinlaista paikkaa kuvata ja ostaa rihkamaa. Me tyydyimme ottamaan muutaman kuvan auton ikkunasta ja niin matka jatkui!

Olimme sopineet asunnon välittäjien kanssa, että olemme siellä kolmen aikaan ja hyvin ehdimmekin. Asunto oli hinta-laatusuhteeltaan aivan loistava,  7  hengen majoitus maksoi 350 euroa viikolta ja asunnossa oli 3 makkaria, hyvä keittiö tiski- ja pesukoneineen, kaksi kylppäriä ja vessaa ja kaksi lasitettua parveketta. Kelpasi normaalisti vähän nirsolle meikäläisellekin oikein hyvin. Antibesin keskustaan oli matkaa 2 km.

Marjut, Mikko ja Atte tulivat Nizzan kentälle kuuden maissa ja kävimme hakemassa iloiset matkalaiset mukaamme. Atte oli kasvanut hurjasti sitten viime näkemän ja hurmasi taas kaikki kikkarapäineen ja suloisine hymyineen.

Kuka voisi vastustaa tätä miestä?

Antibesissa nautimme ranta-elämästä, vietimme vappua ja juhlistimme samalla minun ja Jarmon 15-vuotista yhdessäoloa, söimme hyvin jnejne.Jarmo jaksoi lenkkeillä lomallakin, ja ainakin maisemat olivat hyvät kun hän juoksi Antibesista Cannesiin rantabulevardia pitkin:-)

Eksyimme jonnekin armeijan, poliisin ym. turva/rekrymessuillekin Antibesin ranta-alueella

Yhden päivän vietimme Monacossa katsellen silmät pyöreinä kaikkea sitä luksusta, mikä työntyi joka nurkasta. Lounastimme satama-alueella, kävimme automuseossa  ja nautimme olostamme.

Tässä täydellinen auto rantapiknikille menoa varten:

Koenigsegg, ruotsalainen vauhtihrmu

Cannesissakin ehdittiin käydä kääntymässä.

Kotiin ajettiin Toulousen kautta, jossa yövyttiin ja käytiin illalla syömässä. Autossa oli paluumatkalla vähän ahdasta, varsinkin Mikolla (195 cm) :-)

Täällä kotona ollaan nautittu vaihtelevista säistä, välillä on hellettä ja välillä sataa. Eilen oltiin koko porukalla Meenalla ja Martinilla syömässä, huomenna hurraamme Jarmon puolimaratonin suorittamiselle ja sunnuntaina juhlimme Marjutin kanssa äiteilyä. Marjut  joutunee tulemaan ensi vuonnakin Ranskaan äitienpäivän viettoon, sillä viime vuonnakin vietimme äitienpäivää yhdessä täällä.

***********************************

Nyt sitten kaikille peukut pystyyn meidän perheen urheilijahirmulle huomista varten!